tisdag 24 april 2012

Oj, oj vilket elände...

Stackars, stackars Wilja. Hon har fått livmoderinflammation. Har inte haft aptit sen i fredags, men min förhoppning var att det kunde bero på en skendräktighet. Speciellt som hon var så pigg när vi gick runt Nästasjön i söndags, 11-12 km ( 2 tim 15 min). Dessutom apporterade hon hurtigt in alla dummies som Bella inte hittade igår vid träningen.Wilja kunde knappt inte sitta stilla, fast det inte var hennes tur.
Men när jag igår kväll såg flytningar från henne, blev jag ännu mer misstänksam på livmoderinflammation. I morse hade hon också lite temp, 39,2, så då anade jag vad det måste bli.
Åkte till jobbet, konsulterade vår veterinär Ulrika som rådde mig att ringa Smådjurskliniken i Jönköping. Veterinär-huset i Värnamo hade tyvärr ingen som opererade idag. Sen hann jag klara av ett telefonmöte på jobbet och boka om något gårdsbesök innan jag for iväg till Jönköping.
Efter undersökning och ultraljud så konstaterades det att det vore nyttigt för Wilja att bli av med livmodern, den var s.a.s. välfylld...
Så här sitter jag på Trädgårdsgatan i Jönköping och uppdaterar bloggen i
väntan på att klockan ska bli 17.00 och jag får hämta min lilla vovve igen.
Så här ledsen blev Wilja när hon fick höra att hon skulle
stanna över dagen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar